Bloggarkiv

5.15.2015

Jag hade en guldfisk då jag var tretton. Han fick cancer så jag plockade upp han ur akvariet och skar bort svulsten. Han levde vidare och verkade må rätt bra. I en månad.

Jag vägrade alltid plocka ur mina fickor då jag slängde kläderna i tvätten. Jag var femton år. Hundra-lapparna blev lättare att vika då de torkat utan sköljmedel. Lyssnade ofta på hip-hop och gav mig själv skärsår genom att cykla under tunga grenar som hängde över nedförsbacken mellan Östra och Västra. Klippte mig kort och blötte såren innan jag lade på bandaget. Köpte en engångsgrill och blev låtsas-kär på en brygga utanför Maxi.

Jag åkte skateboard utanför internatets portar, slungade iväg stenar när jag väl kom fram till vattnet. Jag var tjugo.

Befann mig i badrummet med kniven i handen. Han fick bära ut mig för jag gav aldrig upp. Jag var tjugofyra och jag hade fullständigt sjunkit ihop till en liten liten klump, klumpen fanns i magen och ville aldrig ut.